Kulisy blogowania: pozycjonowanie
Zanim zaczęłam jeździć na spotkania blogerskie w ogóle nie wiedziałam czym jest SEO, pozycjonowanie i wszystkie te inne terminy związane z techniczną stroną blogowania. Z tą stroną dzięki której ludzie do nas trafiają - zarówno tacy którzy przybyli tylko się czegoś dowiedzieć jednorazowo (np. recenzja jakiegoś kosmetyku bo akurat się nad nim zastanawiają) jak i tacy którzy z nami zostają na dłużej (niekoniecznie jako obserwatorzy z kontem ale też tacy którzy po prostu odwiedzają naszego bloga "po cichu").
O technicznej stronie blogowania jest obecnie trochę blogów czy stron jak Afterweb (które nam pomagają w pozycjonowaniu i ogarnianiu tego wszystkiego), a na pewno jest obecnie większa wiedza na ten temat niż w czasach gdy zaczynałam pisać na platformie.
Czym w ogóle jest pozycjonowanie? Jak to w prosty sposób wytłumaczyć by każdy mógł to zrozumieć?
Pozycjonowanie to nic innego jak zwiększenie widoczności naszej strony w wyszukiwarkach internetowych w wynikach wyszukiwania. Czyli...jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarkę (np. google) np. "wiosenne paznokcie blog" a na naszym blogu jest kilka takich wpisów to pozycjonowanie jest dobre gdy nasz blog z danym wpisem wyskoczy na pierwszej stronie wyszukiwarki.
Dzięki temu łatwiej jest nam dotrzeć do większego grona czytelników ale to również większa szansa na np. współprace.
Nie oszukujmy się - zwykle gdy czegoś szukamy to przeglądamy góra 3 pierwsze strony w wynikach wyszukiwania, rzadko kiedy idziemy dalej (oczywiście są wyjątki i pamiętam że na studiach szukając różnych książek i pomocy potrafiłam przejść przez wszystkie dostępne strony po wpisaniu danego hasła i bywało że na tych ostatnich stronach znajdywałam ciekawsze książki i artykuły niż na pierwszych - ale rzadko i były to raczej wyjątkowe sytuacje).
Co jest ważnego przy pozycjonowaniu?
- słowa kluczowe (w tekście jak i w nagłówkach tekstu) - do tej pory próbuję rozgryźć ten temat i tak naprawdę wcale nie jest to takie proste - dobrze gdy wpis jest nasycony słowami kluczowymi dzięki którym nasz blog będzie wyskakiwał na pierwszej stronie wyszukiwarki po wpisaniu konkretnych haseł - niektórzy korzystają z Google AdWords, kiedyś było darmowe, teraz jest płatne (a przynajmniej ja tak to rozumiem);
- ilość treści na stronie - zbyt mało tekstu nigdy nie jest dobre co niestety we wpisach choćby zdobień zawsze u mnie kuleje; ;)
- częstotliwość dodawania nowych treści (wpisów/artykułów);
- szybkość ładowania strony;
- linkowanie - wbrew pozorom linkowanie wpisów/blogów innych blogerów może nam samym przynieść pewne korzyści - nie zawsze, ale jeśli linkowanie będzie miało sens to wtedy zauważy się efekty (jednak linkowanie gdzie popadnie i u kogo popadnie, np. w komentarzu "Cześć, zapraszam na mojego bloga" czy coś w tym stylu, już niekoniecznie); ale to także linkowanie innych stron (np. jakiejś marki na Facebooku) które zamieszczają u siebie link/odnośnik do naszej strony;
- obecność w social mediach - oczywiście czynna obecność;
- monitorowanie postępów - sprawdzanie jak radzi sobie nasz blog np. za pomocą Google Analytics.
Choć teorię już znam i wiem na czym to polega sama wciąż jeszcze nie do końca wgryzłam się w temat zwłaszcza jeśli chodzi o słowa kluczowe czy linkowanie a ostatnio nawet obecność w social mediach. Będę jednak próbować dalej i może kiedyś przyniesie mi to lepsze efekty niż do tej pory. ;)
_________________________________________
Wpis sponsorowany zgodny z etyką blogvertisingu.
Wpis sponsorowany zgodny z etyką blogvertisingu.